maandag 15 mei 2017

Zo haak je een tas van wolresten



Mijn wolmand zit altijd vol. Daarin zit van alles door elkaar: mooie wol en goedkope acryl. Dikke truienwol en dunne katoen. Zonde om weg te gooien, maar wat kan je ermee? Ik deel de inhoud in drieen: sokkenwol, katoen en wol. De afgelopen maanden heb ik de wol een beetje weggewerkt. Ik heb een plaid en een tas gehaakt.
En daarna was de mand nog net zo vol als in het begin. Hoe kan dat nou?
Dit is de tas. Hij is stevig gehaakt: 2 stokjes, 2 lossen, waarbij ik voor de stokjes een rij dieper insteek. Ik heb lichte en donkere kleuren afgewisseld, waardoor je horizontale strepen krijgt maar ook vertikale banen doordat de lichte en donkere kleuren boven elkaar uitkomen. Ik heb echt de kleinste restjes opgebruikt.
De banden zijn van een gratis gekregen tasje (van de KvK) en de rode afwerking is van ribfluweel van een broek die ik eens genaaid heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen