dinsdag 9 mei 2017

Zo maak je zelf een stuurtas

Van een gratis sixpack-koeltasje pruts je zo een stuurtas. Op de site van de Consumentenbond had ik gezien dat de stuurtas van Vaude helemaal perfect is, voor 70 eurootjes. Die van de Hema van een tientje haalde net geen voldoende. Maar de Hema hier heeft geen stuurtasjes.

Ik had nog een sixpack-koeltasje liggen.  Daar heb ik een stuurtasje van gemaakt dat met klittenband rond het stuur vastzit. Sowieso zou ik niet weten of een echte stuurtas wel kan met al die kabels aan mijn stuur. De fietskaart kan er niet bovenin, maar die kan ik toch niet lezen al fietsend, dus die bind ik wel achterop. Waterdicht zal het ook niet helemaal zijn, maar het is voor dagfietstochten bedoeld. Om op de pont snel mijn portemonnee te kunnen pakken. Op de foto is de rits open, die kan gelukkig ook dicht. Als ik iets niet kan, is het wel goede foto's maken.

In het tasje kan een waterflesje, boterham, appel, portemonnee en brillenkoker. Ik ben benieuwd hoe lang het houdt. Maar in elk geval leer ik er van waar het perfecte stuurtasje aan moet voldoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen